מוגן מפני מים, נגד מים, נגד התזת מים – מה ההבדל? תקן IPX נגד מים?

מוגן מפני מים, נגד מים, נגד התזת מים – מה ההבדל? תקן IPX נגד מים?

(WATER PROOF, WATER RESISTANT, splash)

הרבה מהאביזרים לסלולר כמו רמקולים מבוססי בלוטוס, מגנים נגד מים (כגון: OtterBox, Lifeproof), שעוני ספורט, אביזרי אקסטרים כמו מצלמות ועוד, עושים שימוש במושגים נגד מים. מה זה אומר, האם אפשר לשטוף את המכשיר? האם אפשר לצלול איתו? האם אפשר להזיע ולהתאמן עם האביזר בגשם? יש רמות מסויימות לעמידות בפני מים, והסטנדרט לזה נקרא IP# על פי תקן IEC 60529.

איך מסמנים IPX?

אם האביזר תומך לדוגמא בהגנה מפני מים (לדוגמא רמה 4) נסמן זאת כך: IPX4.

הערה: ה X  זה לסימון בעמידה באבק אנו לא נסקור נושא זה במאמר

אז איך הולך הדירוג של ההגנה מפני מים?

IPX0 – זה אומר שהאביזר אינו עמיד נגד מים כלל (בכל צורה שהיא), מגע עם מים, זיעה או טיפות יכול לסיים כנראה את השימוש במוצר.

IPX1 – הבחינה היא גודל של טיפת גשם של 1 מ"מ כל דקה במשך 10 דקות כאשר הטיפה נופלת בצורה מאונכת – זה אומר שהאביזר מוגן מכמה סוגים במקומות ספיצפיים של טיפות מים אם המכשיר הוא בצורה מאונכת למגע הטיפה...אין צורך לאתגר את זה והתייחסות במקרה כזה היא למכשיר שאינו מוגן נגד מים כלל.

IPX2 – הבחינה היא גודל של טיפת גשם של 3 מ"מ כל דקה במשך 10 דקות כאשר הטיפה נופלת בזווית של 15 מעלות. זה אומר שהאביזר מוגן מכמה סוגים במקומות ספיצפיים של טיפות מים אם המכשיר נוטה עד 15 מעלות למגע הטיפה...אין צורך לאתגר את זה והתייחסות במקרה כזה היא למכשיר שאינו מוגן נגד מים כלל.

IPX3 - הבחינה היא של התזת ספריי מים של 0.7 ליטר לדקה במשך 5 דקות כאשר ההתזה היא בזווית של 60 מעלות זה אומר שהאביזר מוגן מכמה סוגים במקומות ספיצפיים של טיפות מים אם המכשיר הוא נוטה עד 60 מעלות למגע ההתזה...אין צורך לאתגר את זה והתייחסות במקרה כזה היא למכשיר שיכול לעמוד בטעות של התזה אך יש צורך להתנהג בזהירות כי הוא לא מוגן מספיק

למעשה התייחסות להגנה מסויימת נגד מים מתחיל מעמידה בתקן IP4 ומעלה.

IPX4 – הבחינה היא של התזת ספריי מים של 10 ליטר לדקה במשך 5 דקות כאשר ההתזה היא מכל זווית. אומר שהאביזר מוגן מפני פגיעה של התזת מים (Splash), זיעה וכדומה. אם המכשיר נפגע מטיפות מים מכל זווית אין צורך לדאוג. והמכשיר אמור לעמוד באתגר (הוא אינו מתאים לצלילה...)

IPX5 – הבחינה היא של התזת ספריי מים של 12.5 ליטר לדקה בעוצה של 30 KPA ממרחק של 3 מטר במשך 3 דקות כאשר ההתזה היא מכל זווית. אומר שהאביזר מוגן מפני פגיעה של התזת מים (Splash), זיעה וכדומה. אם המכשיר נפגע מטיפות מים מכל זווית אין צורך לדאוג. והמכשיר אמור לעמוד באתגר (הוא אינו מתאים לצלילה...)

IPX6 – הבחינה היא של התזת ספריי מים של 100 ליטר לדקה בעוצה של 100 KPA ממרחק של 3 מטר במשך 3 דקות כאשר ההתזה היא מכל זווית. אומר שהאביזר מוגן מפני פגיעה של התזת מים (Splash) בצורה משמעותית. אם המכשיר נפגע מהתזת מים מכל זווית אין צורך לדאוג. והמכשיר אמור לעמוד באתגר (הוא אינו מתאים לצלילה...)

IPX7 – הבחינה היא של הכנסה למים למשך 30 דקות בעומק שבין 15 ס"מ ל – 1 מטר, אומר שהאביזר מוגן נגד מים עד מטר אחד, אבל הרבה חברות כמו אפל לדוגמא עדיין, למרות התקן, מבקשות לא לעשות שימוש בשחייה או מקלחת לדגומא בשעון אפל.

IPX8 – הבחינה היא של הכנסה למים לתקופה ממשוכת לעומק של 3 מטר לערך, אומר שהאביזר מוגן נגד מים עד 3 מטרים

IPX9 – הבחינה היא של הכנסה למים עם הפעלת לחץ של 14-16 ליטר לדקה ממרחק של 0.1 ס"מ וכל זאת עם בדיקות בטמפרטורה של 80 מעלות! לרוב השימוש בתקן הזה הם לאנשי צבא ופעילות אקסטרים מיוחדות (לפי תקן DIN 40050-9).

איזה אביזרים זמינים להגנה נגד מים?

מגנים נגד מים

https://www.y-not.co.il/items~17~0~74.htm

אוזניות ספורט נגד זיעה

 https://www.y-not.co.il/category/%D7%90%D7%95%D7%96%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%A1%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%98

רמקול נגד מים

https://www.y-not.co.il/items~27~56~208.htm?&key=&Qsearch=&qmanufact=0

 

 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם 072-2366613

'

'

לסקירות ומאמרים

לחץ כאן