הסבר אודות Dot Per Inch- DPI

הסבר אודות Dot Per Inch– DPI

נקודות לאינץ’ Dot Per Inch(DPI) היא מדידה של אופן הרגישות של העכבר. ככל שה DPI של העכבר גבוה יותר, כך ברזולציית מסך גבוהות העכבר מכסה את כל נקודות התזוזה על המסך בהלימה עם DPIשל המשטח, עכבר עם הגדרת DPI גבוהה יותר מזהה ומגיב לתנועות קטנות יותר.

DPI גבוה יותר אינו תמיד טוב יותר. לפעמים אתה לא רוצה שסמן העכבר שלך יזוז בתזזיות על המסך עם כל נגיעה שלך בעכבר. מצד שני, הגדרת DPI גבוהה יותר מסייעת לזיהוי העכבר ולתגובה לתנועות קטנות יותר כך שתוכל להצביע על דברים בצורה מדויקת יותר. לדוגמה, נניח שאתה משחק משחק היורה של אדם ראשון. בעת התקרבות עם רובה צלפים ומנסה לכוון בדיוק ליעדים קטנים, DPI גבוה יכול להיות בעל ערך בכך שהוא מאפשר לך לכוון בצורה חלקה ומדויקת יותר עם תנועות עכבר קטנות. זוהי הסיבה שבגללה ישנם עכברים לגיימרים המכילים גם אפשרות לשינוי רגישות ה dpi על כבי העכבר בשביל לאפשר לך לשנות את הרגישות בקלות ולא דרך ממשק הניהול של העכבר.

DPI שונה מהגדרת רגישות העכבר האופיינית. DPI מתייחס ליכולות החומרה של העכבר, בעוד שרגישות היא רק הגדרת תוכנה. לדוגמה, נניח שיש לך עכבר מאוד זול עם DPI נמוך ואתה מתניע את הרגישות. אם ניסית לכוון ליעדים קטנים, תראה את סמן העכבר קופץ מסביב לאובייקט הקטן כשאתה מזיז אותו. חומרת העכבר אינה רגישה, כך שהיא אינה מזהה את התנועות הקטנות יותר. מערכת ההפעלה שלך פשוט מפצה על ידי הזזת הסמן רחוק יותר כאשר הוא מזהה תנועה, כך התנועה אינה חלקה.

הגדרת ה DPI בעכבר נתנת להגדרה, כך שאתה משחק אתה יכול להגדיר רגישות מסויימת ובשימוש רגיל להוריד את הרגישות על מנת לא לקבל סמן עכבר מרצד על המסך.

עכברי DPI גבוהים שימושיים יותר אם יש לך צג ברזולוציה גבוהה יותר. אם אתה משחק משחק על מסך ברזולוציה נמוכה 1366 × 768 של מחשב נייד, אתה לא בהכרח צריך DPI גבוה. מצד שני, אם אתה משחק משחק על צג 3840 × 2160 4K, עם – DPI גבוה יותר תתאפשר הזזה רגישה יותר של סמן העכבר על פני המסך בצורה חלקה מבלי לגרור את העכבר על פני כל השולחן שלך ועם אפשרות לטפל גם בעצמים קטנים

האם DPI גבוה יותר בהכרח טוב יותר?

בסקירות ובפורומים ישנו ויכוח לגבי ה DPIוהחשיבות שלו, יש משתמשים, אף כמה מיצרני עכברי הגיימיניג,  שטוענים כי DPI הוא מפרט לא כל כך רלוונטי, מכיוון ש dpi גבוה במיוחד יגרום לסמן העכבר לעוף על פני המסך כולו בעת הסטת העכבר. מסיבה זו, DPI אידיאלי תלוי במשחק שאתה משחק, ברזולוציה של המסך שלך ובאופן שבו אתה מעדיף להשתמש בעכבר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פתיחת צ'אט
היי! אנחנו פה, יש לך שאלה?
היי! אנחנו פה, יש לך שאלה?