כבל USB-C / Type-C, מה זה?

כבל USB-C, מה זה? (type-c)

אחרי שני עשורים של שימוש בכבל ה USB שרובנו משתמשים בו ביום יום לחבר את ההתקנים שלנו, להעביר מידע ולהתקין, יש חדש בדמותו של ה USB-C.

USB-C שלא כמו USB 3 לא רק עושה שימוש שונה ובהעברת נתונים אלא הוא גם שונה ברמה בפיסית עם מחבר שונה ל זכר ולנקבה. הוא תומך בהעברת נתונים (בתקן) של ה USB הקודמים כמו גרסה 2.0, 3.0 אבל החיבור הוא חדש.

מחבר של USB-C

הקונקטור הוא דו-צדדי, זאת אומרת אין צורך כמו בכבלי ה USB או המיקרו USB להכניס אותו להתקן בצורה מסויימת שכן החלק העליון והחלק התחתון זהים ולכן השימוש וההכנסה להתקן קלה ומהירה יותר.

מה באמת השיפור שמביא איתו USB-C יחסית לתקני ה USB הקודמים

אבל, הטכנולוגיה! הוא יכול להעביר קצבים של DisplayPort  עם עד ל 4k של רזולוציה, ולהעביר עד 100w של הספק, רק לשם השוואה הטלפונים החכמים והטבלטים היום אפילו המתקדמים עושים שימוש בערך בעד 20W! זאת אומרת בעתיד הטעינה תהיה סופר מהירה! אבל בעתיד, כרגע הטכנולוגיה עדיין לא מאפשרת זאת בגלל מגוון של סיבות (היכולת של הסוללה לקבל כזאת עוצמה, החומרה בטלפון החכם ועוד).

כאשר כבל המיקרו USB-C הופיעה מוקדם יותר השנה, הוא הגיע בשני מחשבים ניידים, אחד MacBook וה - Chromebook Pixel החדש. היה ברור שעם ביצועים המצוינים של החיבור הקטן הזה זה שאלה של זמן עד שנראה את זה במכשירים אחרים ומכשירי האנדרואיד.

יישום בשוק 

One Plus – החברה הייתה בין ברישונות שיצאו עם מכשיר תומך ב USB-C עם מכשיר ה OnePlus 2.  אך ייצרנים סיניים שונים החלו לאמץ את הכבל, אבל ה OnePlus 2 היה למעשה הראשון מחברות הידועות או הפורצות בשוק.

אך זה לא מספיק, בשביל לעשות מהפיכה בצריכה ולהחליף את המיקרו USB חברות אחרות צריכות "לעלות על העגלה", גוגל הודיעה שכל המכשירים הבאים שלה מדמי הנקסוס (Nexus) האכזבה דווקא הגיע מסמונג שהרבה סוקרים היו בטוחים שהגלקסי נוט 5 ייצא עם מחבר USB-C.

שיא הטכנולוגיה והגימור ל USB-C

(דוגמא מאתר בלקין הכבלים זמינים אצלנו באתר ו Y-NOT משווק רשמי של BELKIN)

סיכום המאפיינים של USB-C

למה אפשר לצפות מכבלי USB-C:

-          טעינה מהירה של הטלפון או הטאבלט שלך

-          כבלים שיכולים להעביר בקבצים גבוהים כך שהם יכולים להעביר קבצי וידאו לטלוויזיה שלך או המסך מחשב שלך

-          העברת נתונים של 10Gbps שזה מהיר פי 20! מ USB 2.0.

-          הכבל הוא הפיך, זאת אומרת אין צורך לשים לב איך מכינסים אותו לקונקטור הוא זהה גם בחלק העליון וגם בחלק התחתון, שלא כמו המיקרו USB שאנו עושים בו שימוש היום במכשירי האנדרואיד.

לסיכום USB-C

כבלי ה –USB-C יהיו כמעט בוודאות בכל מכשירי האנדרואיד ובסופו של דבר רוב המחשבים הניידים, מכשירי iPhone של אפל עדיין משתמשים בכבל לייטינג.

החלק הפחות נעים אבל כנראה שלא ישפיע על רובנו, שכבלי USB C מביאים איתם גם כמה בעיות אבטחה, שכן פרוטוקול ה USB אינו בטוח וכבר הוכיחו בעבר שאפשר להחדיר תוכנות ריגול ממטענים ומחברים שונים (אז אם זה נכון מוסדות אכיפת החוק והמודיעין יחבבו מאוד את הכבל הזה).

כבל USB-C הוא שיפור עצום על פני הכבלים של העבר. הטעינה והעברת הקבצים יהיו קלים ומשופרים יותר בעתיד.

מכשירים שעושים שימוש בכבל USB-C

Nexus 5X

Nexus 6P

Microsoft Lumia 950

Xiaomi Mi 4c

Meizu PRO 5

Microsoft Lumia 950 XL

Lenovo ZUK Z1

OnePlus 2

Google Pixel C

LG G5

וכנראה שב 2016 נראה את רוב המכשירים מבוססי אנדרואיד עם כבל USB-C.

לרשימה המלאה והמעודכנת של שימוש בכבלים ומחברים לפי מכשיר לחץ כאן

לכבלים באתר - לחץ כאן

 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם 072-2366613

'

'

לסקירות ומאמרים

לחץ כאן