מהם השלבים בבחירת פטיפון? 4 שלבים שיש לוודא לפני רכישת פטיפון

איך לבחור פטיפון?

מחפשים פטיפון ? אוהבים לשמוע את המוסיקה האהובה עליכם עם אודיו של פטיפון? אתם סתם חובבי רטרו?

תנו לנו להמליץ לכם על שלבים בבחירת פטיפון נכון בשביל להינות מהמוסיקה של התקליטים הישנים שלכם.

לנגן תקליטים ישנים נשאר מנהג פופולרי גם לאחר כניסת הדיסקים ולאחר מכן המוסיקה על מדיה דיגיטלית, היו כאלו שלא נטשו את זה אף פעם והמשיכו לעשות שימוש בפטיפונים ותקליטים עד היום, חלקנו היו מספיק חכמים לשמור את התקליטים השינים אבל רובנו מסרנו אותם…כיום אנו רואים מגמת רטרו של הרבה חובבי מוסיקה לחזור ולעשות שימוש במגוון הרחב מאוד של התקליטים שהם מחזיקים שמכילים את המוסיקה שהם כל כך אוהבים.

התקליט ידוע באיכות וקול ייחודים וחמים, והרבה אנשים מוצאים את איכות הקול והמוסיקה באמצעות פטיפון הרבה יותר נעימה לאוזן.

החלקים העיקריים של הפטיפונים זה המנועהמדף מסתובב שעליו מניחים את התקליט ומשתמשים בזרוע אשר בראשה סיכה (איכות הסיכה חשובה מאוד) אשר יחד עם הסיבוב רגישה מספיק לספק צלילים שהולכים אחורה למערכת העיבוד והקול.

הפטיפונים למרות שזמינים כבר כמה עשורים עדיין מיוצרים לתת מענה למשתמשים שמחזיקים תקליטים רבים ורוצים לחזור ולשמוע מוסיקה על גבי תקליטים או סתם לחדש את הפטיפון שיש להם בחדש יותר.

ננסה לעזור לכם בבחירה של פטיפון חדש עם כמה עצות שיש לקחת בחשבון.

שלבים לבחירת פטיפון

שלב ראשון – תקציב לבחירת פטיפון

תגדיר את התקציב שלך, פטיפונים קיימים בשוק במגוון רחב של תקציבים ממאות שקלים בודדים לאלפי שקלים, לכן חשוב מאוד להגדיר את התקציב ולהיות ממוקד במה שאתה מחפש. גם פטיפונים במאות שקלים בודדים יכולים להיות אמינים ולשרת אותך נהמנה. היקרים יותר פשוט מקצועיים יותר שלא בטוח שצריך אותם לשימוש בייתי, עם תכונות מתקדמות של תקליטנים ומרקידים ועוד.

אחרי שמכרנו עשרות פטיפונים בשנה האחרונה אנו יכולים להגיד בלב שלם שגם הפטיפונים במאות שקלים בודדים עושים עבודה נאמנה

שלב שני – מנוע עם חגורה או מנוע ישיר

המדף שעליו מונח התקליט מונע תוך כדי שימוש במנוע קטן. המנוע יכול להפעיל את המדף המסתובב שהוא מחובר ישירות או מונח בצד כך שבאמצעות חגורה הוא מסובב את המדף. כאן זה בעיקר עניין של העדפה, מנוע ישיר מועדף על יד תקליטנים (DJ) מכיוון שהם יכולים להזיז את התקליטים קדימה ואחורה מבלי לפגוע בתקליט או במנוע. יש הטוענים שמנוע ישיר גם אולי מדוייק יותר במהירות הסיבוב לאורך זמן. מנוע שמחובר עם חגורה מועדף על ידי רוב המשתמשים מכיוון שהוא יכול לספוג זעזועים ותזוזות ובכך להינות ממוסיקה איכותית לשימוש יום יומי שכן אין צורך בתכונות של תקליטן.

שלב שלישי – אוטומטי או ידני?

הבחירה הבאה זה בין פטיפון בהפעלה ידנית או אוטומטי. ההגדרה זה לפי הדרך של הנחת מנוף הסיכה על התקליט, אם זה ידני המשתמש צריך לשים את זה באופן עצמאי, בפטיפון אוטומטי זה מתבצע בלחיצת כפתור.

הרוב מעדיפים את הידני בגלל חווית השימוש ויש שטוענים שידני גם פחות מועד לבעיות ותקלות.

  • שימוש ידני דורש מהמשתמש להרים את מנוף הסיכה ולהניח על התקליט המסתובב, בדרך כלל הפטיפון מגיע עם ידית מומנט כך שהוא מאפשר הנחה והרמה עדינה שלא יפגע בסיכה או בתקליט. זוהי השיטה המעודפת על ידי רוב המשתמשים מכיוון שיש פחות חלקים שיכולים להשפיע על תזוזות ושימוש אוטמטי לא נכון. בצורה כזאת גם קל מאוד לעבור לרצועה של שיר מסויים או להשתמש בתקליטים בגודל שונה בקלות
  • פטיפון בהפעלה אוטומטית יכול לנגן בלחיצת כפתור. מנוף הסיכה יתרומם ממקומו יניח את הסיכה בתחילת התקליט, לחיצה יכולה גם להחזירה למקום זה משהו שמתאים למשתמשים בעיקר חדשים…הרוב יעדיפו את הידני או המשלב בין שתי השיטות.

הרבה מהפטיפונים החדשים מגיעים עם אפשרות לשימוש אוטומטי או ידני

שלב 4 – מגבר פנימי ויציאה למגבר מערכת

כיום רוב המגברים החדשים אינם באים עם כניסה לפטיפון (phono), מה שאומר שצריך לבדוק האם היציאה היא עם מגבר או שצריך לקנות מגבר חיצוני. הסיבה היא שאם אין מגבר ומחברים ישירות לרמקולים העוצמה היוצאת חלשה מידי, לרוב מומלץ לעשות שימוש במגבר. למרות שהיום ישנם פטיפונים עם רמקולים פנימיים (פטיפון עם רמקול פנימי של ION או פטיפון עם רמקולים של פליפס) או פטיפונים עם שידור בלוטוס אלחוטי שאפשר לשדר ישירות לרמקול אלחוטי שיש כמעט בכל בית (פטיפון עם שידור אלחוטי). בכל מקרה כמובן שהכי טוב לחבר את הפטיפון למגבר איכותי עם RCA או למערכת רמקולים

לסוגי הפטיפונים באתר – לחץ כאן


לכל שאלה שיש אתם מוזמנים לפנות אלינו ל

service@y-not.co.il

072-2366613

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פתיחת צ'אט
היי! אנחנו פה, יש לך שאלה?
היי! אנחנו פה, יש לך שאלה?