מה זה TRUE WIRELESS ומה ההבדל בין אלחוטי לאלחוטי אמיתי…

מה זה TRUE WIRELESS ומה ההבדל בין אלחוטי לאלחוטי אמיתי…

משנת 2016 למעשה כאשר JABRA החלה בהשקה של JABRA Elite וה AIRPODS של אפל ומוצרי ה TRUE WIRELESS של BOSE ועוד מותגים מובילים, הטרנד הזה באוזניות האלחוטיות הוא הדבר החם והוא רק הולך ונהיה יותר טוב…אז מה זה למעשה? והאם זה באמת טרנד מוביל…

 

כאשר אפל הכריזה עם האייפון 7 שהיא מוותרת על יציאת האוזניות הרבה משתמשים התרעמו וחשבו שזה גימיק בעוד אפל כיוונה לעולם אלחוטי, למעשה כך היה גם בהיסטוריה של אפל כאשר הם החליטו לא לכלול את ה FLOPPY דיסק במחשב ה MAC ב 1998 התגובה הייתה דומה, מישהו זוכר את זה? אותו דבר עם הנחיות קוליות שהיה בשימוש כבר שנים אבל קפיצת המדרגה הייתה עם השימוש ב SIRI, אפל הרבה פעמים קבעה את הסטנדארט והכיוונים של הטכנולוגיה אז כמו שאמרנו ההיסטוריה עם ההחלטות שלה וכנראה שגם המושג TRUE WIRELESS פה להישאר ולהשתפר

 

אוזניות ה TRUE WIRELESS או TRULY WIRELESS הינן אוזניות אלחוטיות סטראופוניות, אשר מגיעות עם שתי אוזניות (רמקולים) לכל אחת מהאוזניים ללא חיבור של כבל בינהן כך שהחיבור הוא אלחוטי מלא או TRUE WIRELESS.

השחרור של האוזניות ללא כבלים (new wireless/wire-free/true wireless/Free Wireless) בילבל חלק מהמושגים, המושגים קצת מבלבלים אבל די פשוטים. אוזניות אלחוטיות או אוזניות בלוטוס כבר קיימים בשימוש מספר שנים, זה החל עם אוזנית בלוטוס בודדה שנעשה בה שימוש לביצוע שיחות בעיקר, לאחר מכן אוזניות בלוטוס עם תמיכה ב A2DP שמאפשרות הזרמת מוסיקה ובשנים האחרונות שימוש באוזניות אלחוטיות פשוט נהיה מצרך בסיסי של כמעט כל משתמש.

בגלל טכנולוגיה מוגבלת של הבלוטוס השימוש באוזניות אלחוטיות חייב חיבור חוטי בין שתי האוזניות מכיוון שהיו בעיות סנכרון וחווית המשתמש לא איפשרה להשתמש באלחוטי מלא ללא חיבור בכבל בין האוזניות, כעת עם בלוטוס 4.0 ו 5.0 שיפור של הצ’יפים כמו W1 של אוזניות AIRPODS של אפל, החיבור יציב ומאפשר שימוש ומינוף של הטכנולוגיה ליצור TRUE WIRLEESS בתרגום חופשי – אלחוטי אמיתי…

על מנת להמחיש בואו נבין את ההבדלים בין אלחוטי לאלחוטי אמיתי | Wireless vs. True Wireless

אלחוטי WIRELESS

לדוגמא אוזניות ה Bose SoundSport האלחוטיות הן דוגמא לאוזניות אלחוטיות מבוססי בלוטוס, אין שום חיבור חוטי בין הטלפון לאוזניות ולכן הן אלחוטיות. הנתונים (שיחה או מוסיקה לדוגמא) מוזרמות בצורה אלחוטית על ידי שימוש למקלט הבלוטוס שבאוזניות אחרי צימוד בין האוזניות לטלפון. האוזניו עםהמקלט בדרך כלל היא המאסטר ומעבירה את השמע לאוזניה השנייה בצורה חוטית.
ככה זה עם אוזניות האלחוטיות מבוססי בלוטוס כבר כמה שנים, זה נפוץ ובשימוש הולך וגובר, במיוחד עכשיו שחלק מטלפונים הניידים כמו אייפון 8 או אייפון X שוויתרו על חיבור האוזניות…

אוזניות BOSE SOUNDSPORT אלחוטיות

אוזניות אלחוטיות אמיתיות | TRUE WIRELESS | FREE WIRELESS

האוזניות מסוג אלו מציעות אוזניות ללא כבלים כלל, לא רק ללא חיבור לטלפון.
אז איך זה עובד הטלפון משדר את הקול / אותות לאוזניה חלק מהטלפונים מחוברים לכל אוזניה בנפרד ומתבצע סנכרון של המוסיקה כך שהכל יעבוד בצורה מושלמת וחלק עושים שימוש שאוזניה אחת מנהלת את הסנכרון (למעשה ה MATER) עם האוזניה השנייה.
כמשתמש האם זה באמת חשוב? אני הייתי יותר מתעניין ביציבות החיבור כך שחווית השימוש לא תפגע. ופה התבצעו שיפורים רבים ועדיין משתפר כל הזמן.

יתרונות נוספים שכדאי לדעת על TRUE WIRELESS

החיבור נהיה פשוט יותר, נכון חיבור הבלוטוס מתסכל לפעמים וההתעסקות עם סיסמא וחיבור לא נוחה. אבל אחד השיפורים באוזניות ה True Wireless זה גם ממשק החיבור שהוא הרבה יותר פשוט וקל עם האוזניות המובילות של המותגים. AIRPODS מציע למכשירי אפל חיבור פשוט וקל שמזוהה על ידי הטלפון עם הוצאת האוזניות מהאריזה…BOSE ו ג’ברה מספקות אפליקציה ששולטת ומבצעת חיבור קל ונוח עם זיהוי אוטומטי ואפילו אפשרויות להגדיר תכונות והעדפות של האוזניות.

האם אוזניות TRUE WIRELESS יכולות ללכת לאיבוד בקלות יותר?

בהחלט משהו שניתנה עליו הדעת…האוזניות ה TURE WIRELESS לרוב קטנות יותר וגם יש תמיד את הסיכון של איבוד של אוזניה אחת, לכן היצרניות המרכזיות יצרו להם מארז ייעודי אשר אפשר לשמור בהם את האוזניות ולהבטיח שימוש נוח ולא מגביל באוזניות כך שהם יהיו מאוחסנות בביטחה.
(AIRPODS מאפשרות לראות את המיקום האחרון עם ה Find my iPhone)

חיי הסוללה קצרים יותר?

לא בהכרח, בהחלט שימוש חיבור אלחוטי משמעותו יותר צריכה של סוללה, לכן גם פה היצרניות חשבו ועם מארז שנותן גם טעינה מהירה את/ה לא רק מאחסן את האוזניות בבטחה אלא גם מקבל טעינה ומבטיח שימוש לאורך זמן, לדוגמא 24 שעות באוזניות ה AIRPODS.

האם איכות הסאונד כמו בחיבור חוטי?

התשובה היא לא, אבל כל הזמן זה משתפר, על מנת להעביר אלחוטי חייבים לדחוס את המוסיקה. אפשר להגיד שאיכות הסאונד ב TRUE WIRELESS מגיעה לאיכות של CD. רובנו כנראה יסתפקו בזה שכן רק מומחים ורגישים כמו אודיו פילים ירגישו בזה..אני אישית לא מרגיש הבדל.

אז למה אוזניות TRUW Wireless?

  1. קודם כל שימוש אלחוטי וללא חוטים וסרבול, קטנות ונוחות לרוב
  2. חיבור קל ונוח
  3. חיי סוללה ארוכים עם מארז שהוא גם סוללה
  4. אפשרות להשתמש כדיבורית עם אוזניה אחת בלבד ללא צורך לעשות שימוש בשתי האוזניות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פתיחת צ'אט
היי! אנחנו פה, יש לך שאלה?
היי! אנחנו פה, יש לך שאלה?