תיקון אייפון – איך מחליטים אם לתקן או לקנות חדש?

תיקון אייפון – איך מחליטים אם לתקן או לקנות חדש?

כמו כל מכשיר סלולארי, גם האייפון יש לו את התקלות שלו, לרוב, אלו דברים שניתנים לתיקון, אבל מה קורה כאשר הטכנאי מספר לנו שמדובר בהוצאה של כמה מאות שקלים, האם עדיין שווה לנו לתקן את האייפון?

תקלות באייפון, לרוב, אינן מכוסות על ידי הביטוח שרכשתם ברגע שקניתם אותו, בחברות ספציפיות בארץ, גם כאשר יש ביטוח שמכסה את התקלות – צריך לשלוח אותו למעבדה שעובדת עם אפל ורק לאחר מכן לקבל את המכשיר חזרה, דבר שיכול להסחב כמה שבועות לפעמים.

אחד התיקונים הנפוצים ביותר הינו תיקון המסך, מכיוון שהמסך עשוי מזכוכית מאוד עדינה, עשויה היא להתפוצץ ברגע שתגיע לרצפה, אפילו ממרחק קצר. שלא יטעו אתכם, כל המגנים שאתם מקבלים כפלסטיק כמגן מסך – הוא מגן מפני שריטות, לא מפני פיצוצים בזכוכית(!) תיקון מסך לאייפון יכול לקחת בין 40 ל50 דקות מקסימום, תלוי כמה חלקי זכוכיות הוא השאיר בתוך האייפון עצמו.

מיתוס נוסף שאתם חייבים להתעלם ממנו הוא המשפט “תיקוני אייפון למסך מקורי”, אין דבר כזה מסך מקורי, אפל לא משתפים אף אחד עם המסכים המקוריים שלהם למעט אלו שמתקנים במעבדות של אפל, המסכים ה”מקוריים” שמציעים לכם הינם מסכים תואמים, מה שאומר שהם תואמים כמעט במאת האחוזים למסכי אייפון אבל בהחלט לא מקוריים עם חותמת של אפל.

ניקוי קורוזיה לאייפון

למרות הטכנולוגיה המתקדמת עדיין אין דרך חד משמעית להגן על האייפון שלנו מפני מים, ולא, אין שום קשר לאורז. אורז לא באמת יכול לאגור את המים שצברתם באייפון, הדבר היחיד שאתם יכולים לעשות זה לנתק אותו מהסוללה ולקוות שהמים לא הגיעו לשבבים הפנימיים שיכולים להשבית לכם את הנייד עד לתיקון מקצועי. כאשר אתם מנסים להדליק את האייפון לאחר כניסת מים – אתם בעצם מעמיסים מתחים חשמליים על רכיבים לא תקינים, הדבר עלול להרוס בצורה רצינית ביותר את האייפון. עלויות תיקון אייפון מקורוזיה יכול לעלות בין 300 ל800 ש”ח בשל מספר הרכיבים שניזוקו בתהליך.

תיקונים נוספים לאייפון לרוב נוגעים בנושא הכפתורים, כמו הווליום, כפתור הבית והחיבורים למטען. כאשר מדובר על כפתור הבית אפשר לתקן זאת דרך הגדרות כלליות ולהוסיף כפתור וירטואלי למסך שלכם במקום. קצת מציק ולא נעים לעין על המסך אבל עדיין, פותר מעולה את הבעיה בצורה זמנית עד שתחליפו לכפתור חדש. בנוסף, חיבור שלא עובד למטען יכול להיגרר בעקבות מטענים זולים או סוללות שלא נטענות, רוב התיקונים הללו לא עוברים את ה300 שקלים, עדיף תמיד לבדוק לפני שקונים אייפון חדש.

לסיכום, כמובן שעדיף לתקן לפני שקונים אייפון חדש, במיוחד בגלל שאם עושים זאת במעבדה מקצועית לתיקוני אייפון ומקבלים רכיבים חדשים וטובים, האייפון יכול להפוך לחדש בין רגע, אבל אם ריסקתם את האייפון שלכם (לצערכם הרב) וגם הרכיבים הפנימיים התקלקלו, עדיף לכם לקנות אייפון יד שניה ולתקן דברים קטנים יותר מאשר מה שקרה לכם ולזכות במכשיר חדש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פתיחת צ'אט
היי! אנחנו פה, יש לך שאלה?
היי! אנחנו פה, יש לך שאלה?